Hirdetés

Bezavar a játékok anti-cheat rendszereibe a Radeon Anti-Lag+



|

A késleltetéscsökkentést segítő, meghajtószintű funkció használatával könnyedén bannolhatnak a népszerű multiplayer játékokból, melyek csalásként érzékelik az aktivált kiegészítőt.

Hirdetés

Nem ez a legjobb időszak a Radeon videokártyákhoz írt eszközillesztőket készítő fejlesztőcsapat számára. Az FSR 3 megjelenésében érzékelhető némi bizonytalanság, legalábbis nehezen hihető, hogy az egyébként komoly teljesítmény- és minőségbeli ugrást garantáló csomag egyelőre csak amolyan előnézeti/béta-állapotban létezik, és az AMD a játékosok visszajelzéseire támaszkodva igyekszik tökéletesíteni a tudáskészletet.

Ezzel alapvetően nem is lenne baj, csak a másik oldalon a konkurens megoldás egyszer csak elkészül, elérhetővé válik a GeForce RTX-tulajdonosok számára, legfeljebb a támogatott játéklista bővülésére kell várni. Legalábbis kívülről, egy átlagos játékos számára ennyi látszik a DLSS-sztoriból. Miközben az FSR 3 és a hozzá köthető Fluid Motion Frames képgenerálás egyelőre csak két játékban támogatott, a meghajtó szintjén viszont elvileg most már az összes DX11/12 játékban aktiválható; vagyis kipróbálható.

Ezt a bizonyos előzetes meghajtócsomagot elvileg nem érinti az aktuális probléma, a hivatalos driverben azonban gond akadt az Anti-Lag+ funkcióval, amit végül teljesen le kellett tiltani az AMD-nek.

Hirdetés

Késleltetés helyett a játékban maradást csökkenti

A legkellemetlenebb az egészben, hogy pont a várva várt és mind a mai napig óriási közösséget megmozgató Counter Strike 2-ben derült fény az Anti-Lag+ működésbeli hatásaira, a driver szintjén futó késleltetéscsökkentést ugyanis könnyedén csalásnak érzékelheti a játékba épített csalás elleni rendszer. A probléma felbukkanását követően gyors gyógyírt jelentett a funkció kikapcsolása, ám az ezzel kapcsolatos hírek nem mindenkihez jutnak el azonnal, másrészt előfordulhat, hogy a felhasználó globális, az adott játékra vonatkozó meghajtóbeállításokkal aktiválja a funkciót, netán megkockáztatja mégis a használatát.

Egy kép a Preview driverből, amivel kipróbálhatod az FSR 3-hoz tartozó képkockagenerálást. A lényeg azonban itt most az Anti-Lag, ezt mindenképp kapcsold ki, ha még nem a legfrissebb meghajtót használod
Egy kép a Preview driverből, amivel kipróbálhatod az FSR 3-hoz tartozó képkockagenerálást. A lényeg azonban itt most az Anti-Lag, ezt mindenképp kapcsold ki, ha még nem a legfrissebb meghajtót használod

Hogy ne legyen ebből egy, a játékos közösségben végig söprő negatív hírverés, az AMD a legújabb, WHQL-minősítésű meghajtójában deaktiválta az Anti-Lag+ opciót, sem a CS 2-ben, sem a többi támogatott játékban nem elérhető jelenleg. Ez később természetesen változhat, hiszen a képkockagenerálással együtt járó képi késleltetésnövekedéshez szükséges a funkció megléte, ugyanakkor láthatóan nem működőképes az a koncepció, hogy a grafikai renderútba belépő ilyen-olyan speciális eljárások működéséről nem kapnak elegendő információt előzetesen a játékfejlesztők.

Egyik oldalról érhető az AMD stratégiája, hiszen az FSR önmagában szuper megoldás a multiplatform képességei miatt, és meghajtószinten kezelve az egyes funkciókat és a támogatott játéklistát gyorsabbá tehető az elterjedtség, ugyanakkor az Anti-Lag+ példája jól megmutatja, hogy a szorosabb, kontrolláltabb játékfejlesztői együttműködésekkel talán megelőzhetők az ilyen mértékű problémák. Természetesen így sem lehet 100%-os a hibatűrés, a DLSS kapcsán épp a Lords of the Fallen esetében kellett újra elővenni a "Hogyan implementáljuk jól a DLSS Frame Generationt?" kézikönyvet.


Aki viszont új Radeon tulajdonos, és elkerülné a bannolást, erről a linkről letöltheti a legújabb, 23.10.2-es meghajtóprogramot.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.