Hirdetés

Gyorsabb vezeték nélküli képtovábbítás jön Windows 10-re

|

Ezzel leginkább a VR eszközök terjedését szeretné felturbózni a Microsoft, és tény, hogy rá is férne a piacra némi lökdösés.

Hirdetés

A virtuális, valamint a kiterjesztett valóság jól hangzó kifejezéseknek tűntek pár éve, de valahogy hiába az összes új eszköz, a játékok speciális újrakiadása, valamint a VR-pornó, a felhasználóknak még mindig csak elenyésző aránya használ VR/AR eszközöket. Ha pedig mégis, akkor többen a hordozható, önállóan használható megoldásokat választják (például a Samsung headsetjét, amibe csak a telefont kell bepattintani), ezek viszont csak töredékét nyújtják az igazán szemkápráztató virtuális-vizuális élménynek. Szóval a Microsoft most rágyúr egy olyan fejlesztésre, ami szexibbé teheti a PC-hez kapcsolódó VR/AR eszközöket.

Hirdetés

A VR-től annak idején csodát vártak, és valószínűleg az újkori technológia első fejlesztői olyasmiket vizionáltak, hogy mostanra legalább egy virtuálisvalóság-sisak lesz minden családban, amivel térbeli videózástól a munkán át a játékig minden igényt ki lehet elégíteni. De nem így történt, a mostani megoldások még mindig nem annyira felhasználóbarátok, hogy az igazán nagy közönség körében is népszerűek legyenek.

A belépő szinten ott vannak a már említett mobilos headsetek, amik viszonylag könnyűek, nem kell hozzájuk külső hardver (legalábbis a telefonon kívül), ezáltal sem erős PC-re nem kell költeni, sem pedig a drótokon nem fog átesni az ideiglenesen megvakított felhasználó. A másik véglet a PC-s headseteké, amelyek akár hardverigényes és részletgazdag játékok futtatására is alkalmasak, viszont itt a PC-s költségek mellett ott az a fránya vezetékes kapcsolat, ami miatt belegabalyodunk a drótba vagy épp lerántjuk az asztalról a PC-t monitorostul és mindenestül. Tehát a megoldás egy PC-kkel is jól működő, egyszerre gyors és kényelmes headset lenne, ami vezeték nélkül kommunikál a géppel. Ezzel csak egy a baj: jelenleg a Windows vezeték nélküli képtovábbításakor olyan késleltetéssel kell számolni, ami komolyan zavaró a headsetet viselők számára.

Hirdetés

Épp ezért a Microsoft most egy olyan Windows frissítésen dolgozik, amely az észrevétlenhez közelítő szintre csökkentené a PC és a headset közötti késleltetést. Erőforrás pedig van bőven, hiszen például az AMD a saját fejlesztésű Radeon Software-ben a Windows natív módját megkerülve körülbelül 70 ezredmásodperces késésig tud lemenni, ami még mindig nem tökéletes, de jóval kevesebb, mint a rendszer sajátja. Mentségül szolgáljon az, hogy a Microsoft eredetileg filmnézésre fejlesztette ki a vezeték nélküli képtovábbítás jelenlegi megoldását, ahol nagyjából mindegy, van-e 100-200 ezredmásodperces csúszás, hiszen interaktivitás híján ezt a néző észre sem veszi. Játékoknál viszont más a helyzet, hiszen egy FPS-nél pár ezredmásodperc is számít, ha mondjuk később veszem észre a rám ugró ellenfelet.

A források szerint a teljesen átdolgozott vezeték nélküli képtovábbítás legkorábban 2020-ban érkezhet meg a Windows 10-be valamelyik frissítéssel, és ez akár szabványként is működhetne, tehát minden VR/AR headset gyártója ugyanazzal a képtovábbítási módszerrel dolgozhatna, ezzel valamelyest egységesítve a piacot.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.