Hirdetés

Jól alakul a YouTube Shorts nézettsége, már pénzt szeretne látni belőle a Google

|

A TikTok riválisának szánt YouTube Shortsra vonatkozó terveiről pénzügyi beszámolójában beszélt a Google anyavállalata.

Hirdetés

Már nagyjából másfél éve, hogy elindult a YouTube Shorts, aminek a legfontosabb célja az első szakaszban a felhasználóbázis felépítése volt. Ennek érdekében a legnagyobb riválisnak számító TikToktól pénzzel is megpróbált elcsábítani videósokat, és úgy tűnik, a Google úgy értékeli, hogy az erőfeszítései meghozták a gyümölcsüket. A YouTube anyacége ugyanis elkezdi a rövidebb formátumú videókat is bevonni a platform fő üzleti modelljébe.

Hirdetés

Eddig ugyanis a Shorts szekcióból szinte teljesen hiányoztak a reklámok, aminek a felhasználók nyilván örültek, a hirdetők viszont minden bizonnyal szeretnék megszólítani az egyre növekvő nézőtábort. A YouTube nézői az Alphabet friss pénzügyi jelentése szerint napi harmincmilliárd megtekintést hoznak össze csak a rövid videók esetében, pedig az eredetileg mobilokra kitalált Shorts csak nemrég jelent meg a YouTube asztali változatában, és táblagépekre költözését is csak az elmúlt hetekben jelentette be a Google.

A pénzügyi beszámolóban elhangzott, hogy az első tesztek már folynak a YouTube Shorts felületén megjelenített reklámokat illetően, elsősorban promóciókkal, és alkalmazások telepítésére sarkalló hirdetésekkel. A cég képviseletében Philipp Schindler elmondta a befektetőknek, hogy

"ugyan még korai szakaszban járunk, de a hirdetői visszajelzések és eredmények biztatóak."

A YouTube hirdetési bevételeinek növekedése egyébként nagyjából 14 százalékkal elmaradt az elemzők által várt szinttől. Azt pedig a Google is elismerte, hogy csökkenést tapasztaltak a felhasználóknál közvetlen cselekvést elérni igyekvő hirdetések tekintetében (így többek között azoknál, amik az adott alkalmazás telepítésekor bizonyulnak sikeresnek). Így megeshet, hogy ezt igyekeznek kompenzálni a Shorts szekció reklámjaival.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.