Hirdetés

Kedves ellenségem: összefog a Sony és a Microsoft



|

A két cég többek között a játékkonzolok piacán egymás legendás ellenfele - és pont ezen a piacon dolgoznak majd együtt. Érdekes húzás, de sejthető, mi adta az ötletet.

Hirdetés

Xbox és PlayStation. Tűz és víz. Fekete és fehér. És még egy csomó ilyen elcsépelt hasonlattal folytathatnánk, hiszen több területen, de főképp a játékkonzolok piacán a Sony és a Microsoft régóta nagy riválisok, és most mégis összerakják, amijük van. A két vállalat hivatalos közleményének szövege szerint azért lépnek partnerségre, hogy "új fejlesztésekkel növeljék a felhasználói élményt a szórakoztató platformjaikon és mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldásaikban". Mit is jelent ez? Lényegében azt, hogy együtt (de persze azért a megfelelő helyeken továbbra is külön, egymással versenyezve) erednek az új idők új megoldásai után, és rágyúrnak a streamingre. Magyarul komolyan veszik a Google-féle Stadia jövőképét.

Hirdetés

A megállapodást kísérő sajtóhírben úgy fogalmaznak, hogy közösen fejlesztenek jövőbeni felhőszolgáltatásokat a Microsoft Azure platform felhasználásával, hogy ezekkel modernizálják mindkét cég játék- és egyéb tartalom-streaming kínálatát. Emellett a jelenlegi Azure platform megoldásokkal erősítik meg a Sony saját, meglévő streaming szolgáltatásait. Mindebbe beletartozik az is, hogy a streaming eszközök fejlesztésével együtt az ezekhez kapcsolódó tartalomfejlesztési platformokat is korszerűsítik.

Az együttműködés ezen része egyértelműen afelé mutat, hogy bármennyire is fejleszti mindkét cég a következő generációs játékkonzoljait (a PlayStation 5-ről már konkrétumokat is elmondtak, de az új Xbox és a hozzá kapcsolódó cloud infrastruktúra is készül), azt láthatóan komolyan veszik, hogy a Google egy teljesen más megközelítéssel száll be a játékiparba. A tavasz elején bejelentett Stadia fizikai konzol-hardverek nélkül indul el még idén, és az előfizetéses konstrukció keretében a játékok a Google szerverparkjaiban működő célgépeken futnak, magukat a játékokat pedig bármilyen közepesen gyors interneteléréssel rendelkező eszköz képes megjeleníteni okostévétől telefonig. Szóval, ugyan a Sony és a Microsoft továbbra is lát fantáziát a fejlesztés alatt álló konzoljaiban (naná, hiszen egy ideje már tervezik, reszelik és tesztelik mindkettőt), ezeket minél kiterjedtebb felhő alapú támogatással kell kihozniuk, ha versenyben akarnak maradni.

A megállapodás másik része arra vonatkozik, hogy a két cég a mesterséges intelligenciával, valamint chipgyártással kapcsolatban is összedolgozik, és ezeket leginkább intelligens szenzorok fejlesztésére használják. A Sony piacvezető kép- és videószenzorait és a Microsoft Azure AI technológiáját építik egy hibrid rendszerbe, és ezt később különféle felhőszolgáltatások formájában kínálják az ügyfeleknek. Ez az együttműködési terület inkább vállalati felhasználók számára lehet majd érdekes, és többek között nagy mennyiségű képi adat feldolgozásával kapcsolatos feladatoknál lehet hasznos.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.