Hirdetés

Itthon még a Firefox az úr

|

A Chrome szép lassan fellopózik a számítógépekre, miközben a Windows XP csak megértően mosolyog.

Hirdetés

Pár napja a gemiusRanking frissítette a hazánkra vonatkozó webes statisztikáit, az április elsejével lezárult egyhetes időszakban az oldalletöltések száma alapján a Firefox meggyőző 43,86 százalékos piaci részesedéssel biztosan uralta a webböngészők piacát, viszont az előző héthez képest 0,14 százalékot veszített a népszerűségéből.


A második helyen 28,48 százalékkal a Chrome végzett, ám a Google böngészője látszólag nem csak a Mozillától hódított el felhasználókat, hiszen az Internet Explorer részesedése is 0,24 százalékkal 21,26 százalékra csökkent, míg az Operások aránya – 2,72 százalék - lényegében stagnált. Az egyetlen a felsorolásból eddig kimaradt főbb asztali böngésző a Safari, amely 0,76 százalékával elhanyagolható erőnek minősíthető.


A valós helyzet megítélését kissé bonyolítja, hogy Chrome-ban is használt WebKit megjelenítőmotor mobil változatának piaci részesedése az almás eszközök és robotos mobilok térnyerése miatt folyamatosan nő: a kérdéses időszakban már az oldalletöltések 1,87 százalékáért voltak felelősek a hordozható készülékek, ez egy hét alatt 0,11 százalékos növekedést jelent.


A mobil eszközök népszerűségi listáját az Apple/Samsung duó vezeti: az iPad 19,25, míg az iPhone 16,25 százalékos részesedéssel rendelkezett a múlt héten, a harmadik helyen 4,71 százalékkal a Galaxy Mini található, ezt 3,59 százalékkal a Galaxy Ace követi, az ötödik pedig 2,9 százalékkal a Galaxy S II lett.


Az operációs rendszerek háza táján sem történtek komoly változások: a kivénhedt Windows XP 0,36 százalék csökkenés után figyelemreméltó 51,63 százalékos részesedéssel továbbra is uralja a mezőnyt, a második helyen 39,76 százalékkal (+ 0,19%) a Windows 7 található.


A többi megemlítendő OS esetében nem történt lényegi változás: a Vista 3,77 százalékkal a harmadik lett, az Android részesedése 1,35 százalék, a Mac OS X 1,07 százalékon stagnál, míg a Linux csupán 0,9 százalékot volt képes kihasítani a tortából.


A webdizájnereknek jó hírrel szolgálhatunk a kijelzőfelbontások terén, hiszen a hazánkban éveken keresztül de facto szabványnak minősülő 1024×768 pixelt már csak a netezők 25,27 százaléka használja, a második helyen 15,25 százalékkal az 1366×768 áll, míg a bronzérmes 13,22 százalékkal az 1280 ×800 lett.


Hazánk legnépszerűbb keresőmotorja 98,57 százalékkal a régóta lényegében monopolhelyzetben lévő Google, a kettes számú Bing a Microsoft minden igyekezete ellenére csak 1,05 százalékot hasított ki a piacból, az pedig már valóban humor kategória, hogy a Yahoo (0,21 %) alig volt képes beelőzni az AskJeeves-t (0,14 %).


A webfejlesztők nagy örömére a hazai netezők böngészőinek 95,8 százaléka elfogadta a sütiket, továbbá a tanítónénisen mondva „webszörfölők” csupán a 2,85 százalékánál nem volt Adobe Flash beépülő telepítve.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.