Hirdetés

Azzal gyanúsítanak egy youtubert, hogy a nézettség kedvéért zuhant le a repülőjével

|

Furcsa körülmények övezik az állítólagos balesetet, már a légügyi hatóság is vizsgálatot indított.

Hirdetés

A YouTube nemcsak az üzemeltető Google-nek, de a videósoknak is hatalmas biznisz, hiszen remek kereseti lehetőséget nyújt a népszerűbb tartalomkészítőknek, akik emiatt olykor egészen extrém dolgokat művelnek a plusz kattintásokért.

Ennek az egyik legemlékezetesebb példája az a 2018-as eset, amikor az azóta már bokszolóként is próbálkozó Logan Paul egy öngyilkosságot elkövetett japán férfi holttestét vette videóra. Most pedig itt egy újabb ügy, melynek főszereplőjét azzal gyanúsítják, hogy a nézettséghajhászás miatt zuhant le a repülőgépével.

Hirdetés

A 130 ezer feliratkozóval bíró Trevor Jacob egy 13 perces filmen örökítette meg a tavaly novemberi balesetet. A videós a kaliforniai Santa Barbarából szállt fel, állítása szerint a Mammoth-tavakhoz tartott egy kis túrázásra, és hogy elszórja a 2015-ben elhunyt barátja, a bázisugró Johnny Strange hamvait. Útközben azonban meghibásodott a motor, így kénytelen volt kiugrani a gépből, melynek zuhanását aztán végig filmezte a vezérsíkon rögzített kamera.

Az ugrás 2:10-től látható, a becsapódáshoz pedig 3:30-hoz érdemes tekerni:

Az egymilliós nézettség felett járó filmet azonban hamar szétszedték a hozzászólók és a konkurens videósok, akik több gyanús körülményre is rámutattak Trevor filmje kapcsán:

  • Gondosan bekészített kamerák vették a kiugrás pillanatát és a zuhanást is.
  • Trevor egy ponton azt mondja, hogy "ezért repülök mindig ejtőernyővel", ám a korábbi videói és fotói alapján ez (egyetlen kivétellel) nem igaz.
  • Az ugrás közben tűzoltókészülékeknek tűnő tárgyak szúrhatók ki a lábára csatolva, ami szintén arra utal, hogy készült a "balesetre".
  • A műszerfalat videózó kamera kikapcsolt épp a motor meghibásodása előtt.
  • A rádiós kommunikációhoz használt mikrofon nincs bedugva.
  • A FlightAware adatbázisa szerint Trevor már napokkal korábban is tett néhány kört a géppel a baleset helyszínén.
  • A Taylorcraft BL64 típusú gép előző tulaja szerint a videós azt mondta neki, hogy "valami különlegesre készül".
  • Egy repülésoktató szerint az állítólagos motorhiba után Trevor akár 15-20 mérföldre is elvitorlázhatott volna a géppel.

A felsorolást pedig lehetne folytatni. A gyanús körülmények miatt már az Egyesült Államok Légügyi Hatósága (Federal Aviation Administration - FAA) is vizsgálatot indított, s ha megállapítják a szándékosságot, Trevornak valószínűleg el kell majd búcsúznia 2020-ban megszerzett pilóta engedélyétől.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.