Sosem tűnik el a gyűlölet a Facebookról

|

Mark Zuckerberg szerint a Facebookról talán sosem tűnik el a gyűlöletbeszéd, és a politikai választásokat is mindig megpróbálják majd manipulálni egyes csoportok.

Hirdetés

2018 igen nehéz év volt a Facebook számára, hiszen ha a hamis híreket nem számoljuk, akkor is elképesztően sok adatkezelési és adatszivárgási botrány ütötte fel a fejét a cég körül. Mark Zuckerberg, a vállalat ügyvezetője és társalapítója egy hosszú bejegyzésében nemrég azt mondta, hogy keményen dolgoznak azon, hogy a felhasználók rendelkezhessenek a saját információik fölött. Azt is hozzátette, hogy a Facebook szolgáltatásai hozzájárulnak az emberek jólétéhez. 

Hirdetés

Zuckerberg büszke a Facebook által elért haladásra, és kiemelte, hogy a cég nagyon más már, mint 2016-ban vagy 2017-ben volt. A hibák kijavítása azonban saját bevallása szerint is évekbe telik majd, ennek megfelelően több éves terveket dolgoztak ki, és kezdtek el követni. Ennek ellenére bizonyos kérdéseket sosem tudnak majd megoldani, így a gyűlöletbeszéd vagy a politikai választások befolyásolása örökké gond lesz az oldalon. 

A választási befolyásolások minimalizálása érdekében a Facebook naponta milliónyi hamis fiókot töröl. A Facebook mindenki számára elérhetővé tett minden reklámot, illetve együttműködik a kormányokkal és a hatóságokkal. Független választási kutatócsoportot is indított a fenyegetések elhárítása érdekében. A gyűlöletbeszédet és a terrorizmussal kapcsolatos tartalmakat azok elterjedése előtt mesterséges intelligencia kutatja, a hírfolyam pedig a megbízható forrásokat részesíti előnyben a hírek közlésekor. A gyanús tartalmakat megtriplázott méretű emberi csoport nézi át. 

Hirdetés

A Facebook biztonságán több mint 30 000 ember dolgozik, a cég évente több milliárd dollárt fektet ebbe a területbe. Zuckerberg szerint több mint 2 milliárd ember használja napi szinten a Facebookot azért, hogy kapcsolatban maradjon másokkal. A cég kutatásai szerint ha az internetet másokkal való kapcsolattartásra használják az emberek, akkor boldogabbak, jobb az egészségük és jóléti érzés alakul ki bennük. Tartalomfogyasztáskor már más a helyzet, éppen ezért a Facebook a jövőben a passzív tartalmak helyett a jelentős közösségi interakciókat emeli majd ki. A menő videókból például kevesebb lesz (ezeket napi 50 millió órát nézik most az emberek). 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.